top of page
Search
  • Writer's pictureStefi Sinca

Ce este adevărul?

Ce este adevărul, te-am întrebat?


Și mi-ai spus că este ceva ce nu vrem să acceptăm. Te-am întrebat de ce? De ce nu ne dorim să acceptăm o faptă reală, care a existat, sau poate chiar un sentiment care a născut cândva, în noi, dorințe de frumos..? De ce nu am accepta realitatea, frigul, ploaia, mulțimea de stele care stau ca răstignite pe un cer înfrigurat? Să negăm oare frumusețea unui apus în tonuri de roșu și portocaliu însângerat?


Te-am întrebat de ce să le tăgăduim existența?


”Pentru că doare”, ai răspuns. Nu am înțeles.


Te-am întrebat, din nou, ce este adevărul? Și mi-ai spus că este sinceritate.


Mi s-a părut banal. ”Normal că e sinceritate”, mi-am spus. ”Ce altceva ar putea fi?” Dar ai continuat, mi-ai prezentat adevărul ca pe o plăsmuire a propriilor convingeri, ai făcut din el o conspirație atractivă, ai creat o minciună, ai împachetat-o ca pe un adevăr și mi-ai dat-o sub formă de cuvinte inocente.


Adevărul tău era o minciună spusă cu sinceritate, un roman de dragoste cu final fericit sau poate chiar un film a-l cărui epilog este pictat de soare și împrospătat de ocean. Adevărul era sinceritate. Dar nu cum mi-aș fi imaginat eu, ci cum adevărul nu și-ar fi dorit niciodată să fie folosit.


De altfel, el nici măcar nu era folosit, doar numele lui. Aș putea spune că se asemăna cu încrederea, folosită-i este doar numele de cei mulți, prea puțini însă o țin de mână.


Te-am întrebat, din nou, ce este adevărul?


Și mi-ai spus că e ceva de care fugim.


Te-am privit pentru o secundă cu amor propriu și am văzut în tine copilul pe care o lume întreagă va vrea să-l schimbe, eu însă nu.

86 views0 comments

Recent Posts

See All

Marea

Defect

bottom of page