top of page
Search
  • Writer's pictureStefi Sinca

Ascuns de cuvinte

Luase creionul și, privind către hârtia mânjită, începu să scrie.


Trecură ore întregi, afară era deja întuneric, iar în cameră o singură lumânare mai făcea diferența dintre umezeala și umbra care cădea pasiv pe colțurile întunecate ale încăperii.


Copilul însă continua să scrie, mereu ștergând cuvinte și scriind altele în loc; hârtia se transforma încet într-un teatru de război, al simțirii cu frica de vulnerabilitate.


O parte din el cerea să-și pună sufletul în cuvinte, așa cum era el, singur, uitat, rătăcit în cele mai întunecoase cotloane ale conștiinței umane; acesta era sufletul care urla după atenția de care nu avusese parte niciodată, iar speranțe nu erau multe.


Cealaltă parte însă îi îneca spiritul în precauție; era guvernată de teama de a nu-i fi dat jos voalul care-o ascunse în mister și care-i oferise șansa de a nu fi arătat niciodată, nimănui ce înseamnă deznădejdea într-un moment în care-și clădise toate așteptările pe firele unei sincere speranțe; care, de altfel, se și spulberase în propria teamă de a nu eșua.


”M-am pierdut, începu el. Există o limită între speranță și obsesie, o limită de a cărei existență eu nu am știut. Dar nu mă voi învinovăți pentru că am îndrăznit să cred intens, să sper la frumusețe. Mai mult decât să-mi regret asumarea, ar însemna o neghiobie să-mi regret dorința pentru frumos.”


Acesta îi fu începutul scrierii. Când termină însă fragmentul, nu continuă pe celălalt rând, ci lăsă aproape întreaga pagina albă și-și îndreptă privirea către finalul hârtiei mototolită.


”Orice poveste are o poveste, a mea însă are început și sfârșit, dar nu are poveste. Toții oamenii au începuturi, dar începutul nu înseamnă nimic fără povestea care-i urmează. Dacă nu ai o poveste, ai doar un început, urmat de un sfârșit iminent; cu alte cuvinte, ai un eșec, precedat de el însuși, pentru că speranța nu are loc într-o poveste care este nevoită, în mod absolut, să aibă un final.


De altfel, aceasta este povestea eșecului, imperiozitatea sfârșitului. Începutul unei povești poate însemna deznădejde, dinainte ca începutul propriul-zis să aibă loc, speranța ascunde eșecul sub vălul dorinței.


Sunt singur.”


Copilul lăsă creionul din mână și privi către fereastră. Era întuneric și ploua.

34 views0 comments

Recent Posts

See All

Marea

Defect

bottom of page